Премини към основното съдържание

  • k_ivanova
  • 07-Jan-2025
Клас маркировката трябва да бъде видима, четлива и незаличимо поставена на дрона.
  • dmincheva
  • 07-Jan-2025
За да могат да се използват в неограничената категория, новите дронове, пуснати на пазара, трябва да...
  • dmincheva
  • 07-Jan-2025

Във връзка с влизането в сила на изискванията за наличие на клас маркировка на дроновете, използвани в неограничената категория, и наличие на модул за пряка идентификация от разстояние в специфична категория от 01.01.2024 г.

  • dmincheva
  • 07-Jan-2025

Когато се управлява дрон, трябва да се спазват правилата, определени в европейския регламент за дроновете. Съгласно този регламент дроновете се експлоатират в различни категории, като се вземе предвид предназначението им и потенциалните рискове, които те представляват за хората и другите потребители на въздушното пространство, включително пътнически самолети и спасителни вертолети.

  • dmincheva
  • 07-Jan-2025

Агенцията за авиационна безопасност на ЕС (ААБЕС) организира онлайн събитие във връзка с новопубликуваните насоки за проверка на проектирането на БЛС, които ще се използват в специфична категория при дейности със среден риск (

  • dmincheva
  • 07-Jan-2025

За експлоатация в специфична категория се изисква операторът на БЛС да притежава разрешение за експлоатация, издадено от ГД ГВА, освен ако експлоатацията не е съгласно публикуван основен сценарий. Това разрешение се издава на базата на извършена от оператора на БЛС оценка на експлоатационния риск съгласно чл.

  • dmincheva
  • 07-Jan-2025

Дистанционно управляващите пилоти следва да преминат допълнителен изпит, за да могат да извършват полети с БЛС близо до хора, т.е. експлоатация в подкатегория А2.  

  • dmincheva
  • 07-Jan-2025

 

С въвеждането на новите европейски правила за експлоатация на БЛС се изисква спазването на определени изисквания, като регистрация на оператор на БЛС, обучение на дистанционно управляващи пилоти и др.